MFF:s hemsida kostade 2,5 miljoner: ”Hade tre offerter”
Malmö FF bytte hemsida till ett pris av 2,5 miljoner kronor.
En anledning till prislappen var att ett systembyte.
– Vi tycker det var ett prisvärt alternativ. Inte det billigaste, men absolut inte det dyraste, säger MFF:s vd Niclas Carlnén till Fotboll Skåne.
I juni 2018 meddelade Malmö FF att de skulle få en ny hemsida. Knappt ett år senare var hemsidan uppe, och tidigare i våras meddelade MFF att den hade gått på cirka 2,5 miljoner kronor.
I det ingick bland annat moms och ”hosting”, det vill säga kostnaden för att ha en hemsida på en server.
I samband med det valde de också att byta till ett WordPress-system. MFF:s vd Nicklas Carlnén tycker att det var väl spenderade pengar.
– Vi ville ha funktioner som vi inte hade tidigare, så att vi kunde integrera det både med det vi hade men också för lösningar framöver, säger Carlnén.
– Den gamla hemsidan var ju tio år så det blev till att bygga om, kan man säga. Vi hade tre offerter från olika leverantörer. Vi tycker det var ett prisvärt alternativ. Inte det billigaste, men absolut inte det dyraste.
Den gamla hemsidan skapades av Kodexe, i samarbete med kommunikationsbyrån The Concept Factory som senare gick i konkurs. Den här gången var det Resultify som fixade den nya hemsidan.
– Vi är nöjda. Man vill hela tiden utveckla och göra bättre. Det håller vi på med, men det har passat bra för våra behov såhär långt.
Foto: Bildbyrån