Högt tryck på MFF:s årskort: ”Intresset fortsatt väldigt stort”
Malmö FF missade SM–guld för andra året i rad.
Trots det ökar försäljningen av årskort.
– Det vi noterar är att vi snabbt säljer slut på ståplats, säger Peter Sohlmér till Fotboll Skåne.
Förra året slutade antalet sålda årskort på 12355. I dagsläget närmar sig Malmö FF siffran 11000. Jämfört med för ett år sedan går företagskorten ungefär lika bra, men det är privatpersonernas kort som går bättre. Det är bara ett fåtal kvar för att hamna på samma siffra som 2019.
– Snart är det på privatmarknaden bättre än vad det var för hela förra året, säger press– och informationschefen Peter Sohlmér.
– Intresset generellt är fortsatt väldigt stort. Det vi noterar är att vi snabbt säljer slut på ståplats, den är redan slutsåld när det gäller årskort. Den säljer slut tidigare och tidigare för varje år som går.
Finns det någon generell målsättning för det här året?
– Vi har alltid målet att sälja fler biljetter än föregående år. Vi har haft en lyckad kampanj med årskort, med att vara en del i laget. Den uppskattades och den nådde ut.
Tidigare under måndagen öppnade MFF upp biljettförsäljning till årskortsinnehavare för hemmamatchen mot Wolfsburg. Strax innan klockan 14 på måndagen hade 3884 biljetter blivit sålda.
Foto: Bildbyrån